Dag 3 Van Wesel naar Werne ( 95 km) - Reisverslag uit Werne, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu Dag 3 Van Wesel naar Werne ( 95 km) - Reisverslag uit Werne, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu

Dag 3 Van Wesel naar Werne ( 95 km)

Door: John/Hans

Blijf op de hoogte en volg John en Hans

28 April 2018 | Duitsland, Werne

Hallo Allemaal
Prima geslapen in ons airbnb onderkomen. De heer des huises had voor ons een prima ontbijt neergezet. Tijdens ons ontbijt vertelde hij heel over zijn familie , en ook hoe we het snelste bij de rivier de Lippe konden komen. De fietsen had hij alvast buiten gezet en zo konden we dus weer vertrekken voor de trip naar Werne.
Het eerste gedeelte naar Dorsten leidde ons grotendeels weer over dijken langs de rivier de Lippe en over half verharde paden langs het Wesel-Datteln-kanaal. Prima te rijden en mooi bij de drukte vandaan! In Dorsten ook de de eerste koffieshop gehouden. Van Dorsten ging het richting Haltern am See(ligt echt aan een meertje hoor). Halverwege tussen deze 2 plaatsen konden we voor een alternatieve route kiezen, die achteraf toch iets anders bleek te lopen. Maar, we kwamen in Haltern am See.
Hier ook de lunchpauze genomen.
Na de lunch de laatste etappe, met een paar hoogteverschillen, richting eindstation Werne gevolgd. Hierbij nog een aantal kleinere gehuchtjes gehad, waaronder Bork. Hier zijn we helaas de route een beetje kwijt geraakt. Zal wel aan ons gelegen hebben.
Met behulp van de onmisbare navigatie hebben we in het plaatsje Cappenberg, waar een prachtig slot stond, toch het laatste stukje van de route op kunnen pikken.
Om ca. 17:15 konden we tenslotte inchecken in ons hotel De 12 Bäume in Werne.
De fietsmaatjes John en Hans

• 29 April 2018 - 12:21

Ineke:

Hallo,
    Het ziet er allemaal mooi uit de omgeving maar de lucht is zo donker,
    hopelijk veranderd dat straks.
    Jullie waren Laat binnen zeg!!!!
    Groeten van de kerklaan

Tags: John’Hans