Dag 4 Van Werne naar Paderborn ( 94 km) - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu Dag 4 Van Werne naar Paderborn ( 94 km) - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu

Dag 4 Van Werne naar Paderborn ( 94 km)

Door: John/ Han

Blijf op de hoogte en volg John en Hans

29 April 2018 | Duitsland, Paderborn

Hallo allemaal.
Zeer verrassend vanmorgen bij het ontbijt. Er kwam en Nerlands echtpaar uit Heemskerk in fietskleding bij ons aan de tafel zitten. En je raad het al? Dit echtpaar was ook op de fiets naar Praag.
En zo kom je altijd weer mensen tegen die hetzelfde van plan zijn. Erg leuk mee geklets en nog wel twee keer onderweg tegen gekomen.
Wel bikkels want ze gaan ook weer terug op de fiets.
De reis vandaag gaat van Werne naar Paderborn. En je gelooft het niet maar we hebben er zin in.
We hadden al gauw de route gevonden. Tot aan Hamm met dubbel m ging het langs het Datten Hamm Kanal. Dit stuk van route was minder mooi en we kwamen vaak langs industrie gebied.
In de oost kant van Hamm hebben we de alternatieve route genomen die langs de Lippe gaat door een schitterend natuurgebied.
Hier hebben ook twee kastelen bezocht ( haus Heessen en slot Oberwerries.
Maar nu komt het, want we moesten met een pontje over de Lippe. Door aan een stalen kabel trekken kwam het pontje terug.
Hans deed dat prima en heb het vastgelegd. Verschil moet er toch zijn.(grapje). Ik heb hem later nog wel even geholpen.
Onze tocht hebben we vervolgt en in een biergarten in Eickelborn wat gegeten. Want zonder brandstof gaat er niets!!!!
Het zonnetje begon eindelijk eens volop te schijnen. Dus alles uit, nou ja niets alles , en zonnebrand crème erop.
Onze reis verder vervolgt tot in Lippstadt. Als we Lippstadt naderen zien we machtige witte toren van de Marienkirche.
We zijn het nog even naar het centrum geweest om een paar foto’s te maken. We moesten nu een beetje gas geven want het was nog een heel eind. En dan gebeurd het!!!!Donkere en nog donkere wolken en regen. Voor het eerst het volledige regenpak aan. Dus water aan de buitenkant van de regen en aan de binnenkant van het zweten. Onze overnachting was op een camping met een hotel erbij. Wat kon je er van verwachten, maar de kamer was prima.
We waren om 17,30 hr op ons adres met een voldaan gevoel van deze fietsdag.
Tot morgen
De fietsmaatjes Hans en John

• 29 April 2018 - 19:14

Henk En Annie Scholten:

Wat leuk om nog Nederlandse fietsers tegen te komen, wat toevallig, he. Dat was dus een lange dag voor jullie, 94 km fietsen, flink hoor. Dalen 1 heeft gewonnen en gelukkig was het toch nog een droge middag hier. Nog veel fietsplezier.

• 29 April 2018 - 21:32

Ineke:

Hallo" fietsmaatjes",

Al weer 4 etappes afgelegd en dus al weer heel wat kilometers op de teller..knappe prestatie hoor.
    Zoals altijd weer heel leuk om te volgen:)
    Vandaag nog geen foto's ??
    We zijn wel benieuwd naar het trekpontje.
    Wel een beetje vreemde outfit John op de foto van gisteren een lange en een korte pijp...nieuwste fietsmode??
    Op Koningsdag zagen we jullie trouwens wel allebei in het oranje.
    Maar alle gekheid op een stokje we wensen jullie ook morgen weer een goede tocht met veel veilige kilometers en....blijf ons op de hoogte houden want het wordt met plezier gelezen !!
    Heel veel groetjes,
    Jan en Ineke en een pootje van Catootje.

• 30 April 2018 - 10:32

Anouk:

Hoi pap en Hans,

Leuk om weer te lezen. jullie gaan goed lezen we!
    Nog geen pech of rare capriolen (voor de lezers wel vermakelijk natuurlijk), dus dat valt alles mee..
    We wensen jullie vlotte kilometers toe met een lekker zonnetje erbij!

Liefs Rick en Anouk....high five van de boys!

• 30 April 2018 - 11:21

Ina:

Hallo John en Hans, leuk om jullie verhalen te lezen, en het gaat wel voorspoedig allemaal he? Top! Jullie hebben er alweer een mooi aantal kilometers opzitten. Dat is wel heel toevallig idd om Nederlanders tegen te komen die dezelfde route volgen! We wensen jullie veel mooie, veilige en zonnige kiometers op de fiets! Zet hem op! Groetjes Ron en Ina

• 30 April 2018 - 11:27

Thieno En Ria:

Prachtig om de verslagen te lezen. Zo te zien gaat het allemaal prima af. Ga zo door.
    Het weer mag nog wel iets beter, maar dat schijnt er aan te komen.
    John, de vv heeft gisteren nipt gewonnen uit tegen Twedo (3-4)
    Dus nog steeds op koers naar het kampioenschap.
    Hans, jouw Cygnus logo is klaar. Nu de poten voor de carport nog.
    Heren, een goede en vooral mooie reis verder en we blijven jullie volgen vanachter het computerscherm.
    Gr. Thieno, Ria en natuurlijk Jurgen