Dag 6 Van Hofgeismar naar Hann Münden (75 km). - Reisverslag uit Hann. Münden, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu Dag 6 Van Hofgeismar naar Hann Münden (75 km). - Reisverslag uit Hann. Münden, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu

Dag 6 Van Hofgeismar naar Hann Münden (75 km).

Door: John/Hans

Blijf op de hoogte en volg John en Hans

01 Mei 2018 | Duitsland, Hann. Münden

Hoi allemaal .
Dagen geen goede WiFi gehad maar op dag 7 gaan wij de belevenissen van dag 6 opschrijven.
Daar gaan we: Omdat we van de route af waren ,moesten we eerst met de navigatie naar Trendelburg. Gisteren de berg op en naar beneden in een super afdaling met de wind in de rug.
Af en toe in de remmen want de snelheid gaat zo naar de 50 a 60 km/hr.
Deze 10 km naar Trendelburg hadden we heel erg snel afgelegd. Zo snel zelfs dat de kilometer teller van John het niet meer deed.
Maar op alles voorbereid een nieuwe batterij geplaatst en het probleem opgelost. Goed voorbereid is het halve werk. Een beetje snakken mag toch wel?????
Dus in Trendelburg zaten we weer op de route langs de rivier de diemel richting Bad Karlshafen.
Daar koffie gedronken in een restaurant , waar mag een echtpaar tegen kwamen die op de tandem nog Praag fietste.
Ze kwamen uit Oss en waren vriendelijke mensen waar helpt goed mee vertoefen was.
In Bad Karlshagen spits de diemel zich en fietsten we verder langs het riviertje de weser. Bij Wahnbeck moesten we met de pont over. En je raad het nooit , maar ja daar stonden we met de hele groep Nerderlanders (9 man in totaal ) die allemaal naar Praag fietsen. We hebben er een leuke foto van gemaakt. De
pont vaart over zonder motor. Er wordt alleen gebruik gemaakt van de behoorlijke stroming van de rivier. De pont hangt aan stalen kabels die het gevaarte naar de overkant brengt.
De tocht langs de weser is ondanks je langs de rivier fietst erg glooiend. Op diverse plaatsen kun je de weer over met allemaal dezelfde pontjes. Zo hebben we onze reis langs de weser via Reinhardhagen voltooid naar Hannover Münden.
Ook weer zo’n mooie stad met veel vakwerkhuizen .
Hebben s’avonds in de stad nog wat rondgekeken en gegeten.
Een mooie dag met veel indrukken en weer 75 km dichter bij Praag.
Welterusten
De fietsmaatjes John en Hans