Dag 8 Van Wanfried naar Heringen.( 79km) - Reisverslag uit Heringen, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu Dag 8 Van Wanfried naar Heringen.( 79km) - Reisverslag uit Heringen, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu

Dag 8 Van Wanfried naar Heringen.( 79km)

Door: John/Hans

Blijf op de hoogte en volg John en Hans

03 Mei 2018 | Duitsland, Heringen

Hallo allemaal
Na een goed ontbijt zijn we op pad gegaan richting Treffurt. Na dagen bewolkt weer hadden we gehoopt op zon. Het leek eerst goed maar het was al gauw bewolkt en weer koud.
De beenwarmers en winterhandschoenen maar weer aan. Er was weinig wind en het redelijk vlak en dus ging het fietsen bijna vanzelf.
We zijn doorgereden tot het plaatse Mihla . Milha met 3000 inwoners is een van de oudste stadjes met heel veel Duitse keitjes. Niet geweldig voor de billen om over te fietsen. We hebben daar een kop koffie gedronken en onze reis langs de werra vervolgt naar Creuzberg. Het is een oude plaats waar Bonifatius in 724 een kruis op de Burgberg opgericht zou hebben.
Aan de achterkant van het dorp is een prachtige Romeinse burg met daarachter een loboriuskabel. We zouden daar een kaarsje opsteken voor de goede afloopt, maar die waren hier niet aanwezig. We hebben wel een verhaaltje in het boek geschreven wat daar in de kapel lag.
Verder langs de werra via Lauchröden naar onze eindbestemming Heringen. Vlakbij Lauchröden ligt aan de voet van de berg de mooiste kasteelruïne in Thüringen , de Brandenburg. Via een heel slecht gravelpad zijn we nog naar boven gefietst to vlakbij de rüine en hebben daar een paar foto’s gemaakt. Onderweg diverse keren gestopt om foto’s te nemen van de restbergen van de winning van het kali zout. Heringen ons overnachtingsadres is het begin van de witte bergen. De witte bergen zijn het restafval van de winnnig van het kali zout.
Vanuit ons kamerraam uit onze slaapkamer kun je de grote bergen zien liggen
Met alle problemen van internet toch wat op papier gekregen.
De fietsmaatjes
John en Hans

• 03 Mei 2018 - 19:16

Lise:

hoi opa hier is het ook geen mooi weer.
    nu is oma hier dat vind ik leuk.
    het is heel brave van jou dat je zo ver fietst.

ik mis jou
    van lise

• 03 Mei 2018 - 22:36

Betsie:

Nou heren, het schiet al mooi op. Maar de grootste bulten komen zeker nog.
    Jullie conditie is goed dus dat gaat lukken.
    Het weer is hier wel beter dan in Deutschland.
    Zet hem nog even op

• 04 Mei 2018 - 16:05

Anouk:

Hoi beide mannen,
    Het schiet al mooi op! Jullie raken vast onderhand gewend aan het ritme en aan elkaar (ha)!
    Zo leuk dat jullie het samen doen!
    Hier is het bijna het einde vd meivakantie en vandaag genieten we van een zonnetje.
    Kian heeft zijn gips eraf gekregen en beweegt zijn pols voorzichtig al wat meer... De 4wk gips zijn voorbij gevlogen, net zoals de meeste dagen vliegt de tijd.
    We wensen jullie weer veilige kilometers toe!
    Liefs Anouk (en de Ensink mannen)

• 04 Mei 2018 - 18:12

Ineke:

Hallo dappere pedaleurs,

Langzaam maar gestaag richting Praag (of doe ik jullie dan tekort?)
    Hopelijk slaat het weer bij jullie ook om net als hier en kan de zonnebrand weer te voorschijn worden gehaald.
    Wel grappig dat jullie steeds een prima ontbijt hebben, maar over die grote Duitse schnitzels lezen we niets ;)
    Hebben jullie ook een roze trui mee? Tom Dumoulin heeft hem vandaag wel weer om zijn schouders gekregen.
    Vanavond dodenherdenking in Nederland en morgen barst het bevrijdingsfestival weer los hier beneden bij ons in het park.
    Vanuit Zwolle wensen we jullie weer veel veilige kilometers en nog heel veel plezier samen!!

Heel veel groeten en toi toi toi,

Jan en Ineke
    Pootje van Catootje