Dag 9 Van Heringen naar Meiningen (81km). - Reisverslag uit Meiningen, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu Dag 9 Van Heringen naar Meiningen (81km). - Reisverslag uit Meiningen, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu

Dag 9 Van Heringen naar Meiningen (81km).

Door: John/Hans

Blijf op de hoogte en volg John en Hans

04 Mei 2018 | Duitsland, Meiningen

Hoi allemaal .
We hebben er maanden naar uitgekeken (nauw een week) en daar was hij dan de zon.
Er daar wordt je vrolijk van na al die dagen bewolkt.
In Heringen de stad van de kalimijnen vetrokken naar Philippsthal nog steeds over de Werratal- Radweg. Een fietspad wat heel wisselend is. Mooi astfalt wisselt zich af met grindpaden en soms bospaden. De route is over het algemeen wel goed aangegeven, en soms vinden we op een paal een geel stickertje met een blauwe pijl en Praag erop geschreven. Dan is alle twijfel weg en trappen we rustig verder. Aangekomen in Merkers-kiesebach was het tijd voor een kopje koffie. Wat een genot om eens buiten te zitten. De wind is nog steeds koud , maar wat zijn we blij met de zon. In Merkens werd nog tot1993 in de kalimijn gewerkt. De diepe van de zoutmijn is daar 700 mtr. Verder gegaan naar Bad-Salzungen waar de route langs liep en niet door het centrum kwam. Maar wij zijn we even naar het centrum gegaan van deze mooie stad. Er was markt in het centrum (Margriet jammer dat er niet bij was,toch) maar goed voor John.
Op de markt een riem gekocht omdat ik mijn riem was vergeten.
De broek steeds aan de enkels is toch ook geen gezicht.
de kuurstab Bad-Salzungen bezit een mooi historisch gradierwerk. In het jaar 2000 is het eerste Keltenbad geopend,met diverse zoutbaden als moderne therapie. We zagen we ook nog een prachtige boortoren die John in Nederland nog nooit gezien had.
Zullen de foto’s op de site zetten.
We hebben ook nog een stuk mountainbiken gedaan op het traject van Immelborn naar Breittingen. Erg slecht en modderig pad. Na Wernshausen kreeg Hans een afloper, dwz Hans zelf niet, maar de band van de fiets liep langzaam leeg.
De band zelf een keer opgepompt en weer 10 km verder gekomen.
En nog eens laten oppompen bij iemand in Wasungen. De man was zeer verbaasd dat we zo maar bij hem thuis het pad opliepen. Maar met wat uitleg en onze onschuldige blik zijn we super geholpen. Hij had veel gereedschap en had vroeger trabants (wie kent ze niet) gerepareerd en gespoten.
Er zat nog wel wat oud zeer tussen Oost en West.
Eindelijk Meiningen bereikt met een zachte aflopende band, en maar gauw een fietsenmaker opgezocht. Hij ging eigenlijk om 6 uur dicht , maar we konden toch nog om 6,15 uur komen.
Gelukkig is de band weer gerepareerd en kunnen we morgen weer verder.
Een leuke dag waar we veel hebben gezien en beleefd.
Tot morgen
De fietsmaatjes
John en Hans

• 04 Mei 2018 - 17:41

Niels:

Kapot van het fietsen zekers

• 04 Mei 2018 - 19:09

Ineke:

Hè,hè wat heerlijk dat de zon eindelijk voor jullie schijnt,ziet de wereld er toch een stukje vrolijker uit,
    Hopelijk blijft dit een tijdje zo,
    Tot schrijfs
    , groeten van de Kerklaan

• 05 Mei 2018 - 17:48

Gerard:

Ha fietsers, heb jullie reis verslagen afgelopen dagen ff gelezen , veel variatie dus dat is mooi en gaat de tijd en km snel voorbij. Nu maar hopen dat het weer stabiel blijft, hier in ieder geval wel en gaan wij ons weer voorbereiden op het rondje Junne. Succes mannen keep strong !

Tags: John’Hans