Dag 10 Van Meiningen naar Coburg ( 81km). - Reisverslag uit Coburg, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu Dag 10 Van Meiningen naar Coburg ( 81km). - Reisverslag uit Coburg, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu

Dag 10 Van Meiningen naar Coburg ( 81km).

Door: John/Hans

Blijf op de hoogte en volg John en Hans

05 Mei 2018 | Duitsland, Coburg

Hallo allemaal .
Wie dut uns wat vandage , wie hebt de banden vol met lucht, wij hebt ja niets te klagen.
En zo gingen we op pad vanaf Meiningen naar Coburg .
We konden de werretal-Radweg volgen tot Hildburghausen waar het overging in de werre-ober-main route. In Themar hebben we onze eerste stop gemaakt om een kopje koffie te drinken.
Themar is een stadje uit het begin van de 9e eeuw. Het heeft een stadsmuur met 7 torens en in de St Bartholomauskerk staan vier altaren. De kerk was dicht wat erg jammer was want we waren voornemens voor iedereen een kaarsje op te steken.
Verder op de route hebben we ons een beetje verreden bij Hildburghausen. We dachten nog steeds goed dat we zaten om de Werra te volgen ,maar dat was fout.
Na enkele klimmetjes van ongeveer 7% kwamen we er achter dat het niet goed zat. De navigatie aan en terug om weer op de goede route te komen wat redelijk snel gelukte.
Het gebied waar we door fietsten is erg glooiend met af toe korte pittige klimmetjes. In Bad Rodach in de sub-way nog een broodje gescoord. Verder naar onze eindbestemming gefietst met een strakke wind tegen. Het weer was qua zon echter fantastisch.
Een geslaagde dag en weer 81 km dichter bij Praag.
De fietsmaatjes
John en Hans

• 06 Mei 2018 - 09:21

Kian Ensink:

Hallo opa,

Was het broodje bij de Subway lekker? Wij hebben gisteren gevaren en eergisteren is mijn gips eraf gegaan. Veel suc6 met fietsen verder!

Kian

• 06 Mei 2018 - 17:41

Ineke:

Hoi,hoi,
    Ik zie korte broek en strak blauwe lucht dat is lekker!!!
    En mooie foto,s van van de omgeving.
    En dat verkeerd fietsen is toch wel een dingetje hè.
    Hier ook prachtig weer en genieten met volle teugen.
    Groeten van de kerklaan

Tags: John’Hans