Dag 11: Van Coburg naar Wirsberg ( 69 km ). - Reisverslag uit Wirsberg, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu Dag 11: Van Coburg naar Wirsberg ( 69 km ). - Reisverslag uit Wirsberg, Duitsland van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu

Dag 11: Van Coburg naar Wirsberg ( 69 km ).

Door: John/Hans

Blijf op de hoogte en volg John en Hans

06 Mei 2018 | Duitsland, Wirsberg

Hoi:
Coburg was ons eindstation gisteren , en nu ons begin. Met het boeken in het hotel in Coburg hadden we de dependance van het hotel geboekt ,maar op onze kamer ontbrak nog al wat. Er werd besloten om ons toch een kamer in het hotel zelf te geven. We kregen een super kamer met alles erbij zoals het hoort. Er blij mee. Het internet werkte hier ook veel beter.
S’morgens de fietsen uit de garage gehaald ,en even naar het centrum gereden om van deze prachtige stad een paar foto’s te maken. Alle steden in het baierische gedeelte van Duitsland lijken wel veel op elkaar met veel vakwerkhuizen.
Met het kaartje van de stad in ons tasje voor op het stuur waren we zo weer de op de goede weg. In Lichtenfels hebben we op de markt een kop koffie gedronken. Het was er nog uitgestorven ,maar tijdens ons verblijf daar ontwaakte de stad.
Hier in deze stad moesten we opletten, omdat we nu langs de volgende rivier gingen fietsen, nl de Main.
De route was evenals de vorige dagen glooiend met af en toe en stevig klimmetje. In diverse dorpjes nog gekeken of we iets konden eten maar het was overal uitgestroven. We zijn de Main ook nog een keer overgestoken ,over een prachtige houten fietsbrug. Staat op de foto. In Kulmbach wat wel een levendige stad is, met overal op de markt terrassen vol met mensen een stop gemaakt . Het was daar prima vertoeven in de zon.
Ja de zon was er weer de gehele dag, wat nu naar een paar dagen de omgeving ook doet opwarmen. Kulmbuch heeft ook een kasteel wat je van kilometers ver al ziet staan. Onze fietstocht van vandaag naar onze uitbestemming Wirsburg voltooid. We hebben heel veel stevige wind op kop gehad tijdens onze gehele trip Maar je hoort ons niet klagen, want alles gaat naar wens.
Het hotel wat we deze keer geboekt hadden, was nog niet open omdat we erg vroeg waren. Even een belletje met de telefoon en er werd open gedaan.
We hebben een kamer met balkon op de zon, dus wasdag.
Met een handwasje en uithangen op het balkon, nu alles weer fris en reukvrij in de tas.
Morgen krijgen we wat klimmetjes over her fichter gebergte ,dus we we gaan vanavond vroeg slapen.
Het was vandaag een fijne zonnige dag .
Wij zijn er blij mee
De fietsmaatjes
John en Hans

• 06 Mei 2018 - 22:23

Carolien Kamphuijs:

Jullie reis gaat mooi voorspoedig, en de verhalen weer gezellig te lezen.
    Vandaag kwamen we richting Flachau ook de afslag Praag tegen.
    Wat een prestatie mannen.
    Veel succes nog samen en natuurlijk plezier.

Groet vanuit een zonnig Flachau
    Herman en Carolien

• 06 Mei 2018 - 22:40

Henk En Annie Scholten:

Jullie zijn al mooi op weg en gelukkig wordt het weer steeds beter. Lekker genieten van mooie tochten en ook van het zonnetje. Zo nu en dan ook even pauze nemen hoor om op een terrasje te zitten. Dalen 1 heeft weer gewonnen dus dat gaat de goede kant op!! Groeten uit zonnig Dalen.

• 07 Mei 2018 - 08:27

Niels En Jerney:

Trot op jullie en mooi om te zien dat jullie zo genieten. Heel veel groeten uit het zonnige Dalen. Ja ook hier is het nu goed vertoeven. Dikke kus Niels en Jerney

• 07 Mei 2018 - 13:41

KeeSieta:

Hallo vrienden van de fiets.Dat schiet al aardig op in de goede richting. Ut giet d'r rap antoe. De goede voorbereiding werpt zijn vruchten af. John fietst ws zo snel dat ie onderweg een beenstuk heeft verloren zonder dat hij daar erg in had. Anders kunnen we dat ene blote been niet verklaren of was er een mr. Universe verkiezing onderweg. Ook de foto in het oranje jasje in het gele koolzaadveld mag er wezen. Een kleurencombinatie waar van Gogh zijn vingers bij af zou likken. Hebben jullie al commentaar gehad op jullie unisex outfit? Vanmiddag wuiven we jullie toe vanuit het vliegtuig naar Athene tenminste als jullie de blik naar boven hebben gericht. Niet teveel op de weg kijken maar naar boven

Tags: John’Hans