Dag 15: Van Plzen naar Praag ( 133 km). - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu Dag 15: Van Plzen naar Praag ( 133 km). - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van John en Hans Pelgrim /Reinders - WaarBenJij.nu

Dag 15: Van Plzen naar Praag ( 133 km).

Door: John/Hans

Blijf op de hoogte en volg John en Hans

10 Mei 2018 | Tsjechische Republiek, Praag

Dag allemaal .
Het is ons gelukt we zijn in Praag aangekomen. De totale afstand die we gefietst hebben is 1265 km.
We wilden vandaag ons avontuur afmaken, omdat we een beetje zat waren van al die slechte fietspaden,zandpaden, bospaden en autowegen in Tsjechië.
De natuur is er prachtig als je door het weidse landschap fietst.
Vanmorgen nog even door het centrum van Plzen gefietst ,om het nog even vast te leggen op de foto.
Wat ik nog wel even moet zeggen , is dat Plzen is gevormd door bier en bommen. Vroeger wapen industrie, en tegenwoordig Skoda en de brouwerij (pivovar) Pilsner Urquell.
Met het verlaten van Plzen hebben we nog een foto gemaakt bij de beroemde poort van de brouwerij.
We hadden ook vandaag weer klimmetjes van 1,5 km met een stijgingspercentage van 6% to 10%. We hadden deze dag ingezet om 108 km te fietsen , maar deze morgen schoot het niet veel op door de klimmetjes ,maar ook door de enorm slechte wegen. Als het zo door zou gaan zouden we voorgestelde einddoel niet halen.
In Strasice hebben we even onze stop gemaakt en wat gegeten. Daarna hebben we 2km ,een bijna niet te fietsen met losse stenen ,en gaten landweg gehad . Hans had een blaar in de handpalm ,en mijn polsen deden erg pijn van de de klappen die we te verduren kregen. Daarna kwamen we op de openbare weg die tenminste goed te fietsen was. Dus voor de grote plaat erop en gas geven. Zo konden we in een paar uur nog heel wat kilometers wegtrappen ,en werd het niet super laat. Dichtbij Praag hebben we de navigatie maar weer aangesproken omdat we de weg weereens kwijt waren. In Praag was het enorm druk en hebben we tussen de auto’s ,onze weg naar het hotel gevonden.
We dachten 108km te moeten fietsen maar het werden er 133 km.
Maar lieve lezers we hebben het gehaald, zijn blij , voldaan ,en moe ,en gaan eerst een pivo kopen.
We zijn ook blij verrast van alle leuke en opbeurende reactie die we van jullie mochten ontvangen. SUPER bedankt, zullen we nooit vergeten.
Gaan nog wel wat foto’s van Praag op de site plaatsen.
De fietsmaatjes
John en Hans

• 10 Mei 2018 - 20:45

Henk En Annie Scholten:

Proficiat, geweldig, wat een prestatie! 133 km fietsen op 1 dag! Heel mooi dat jullie nu al zijn aangekomen in PRAAG. Jullie doel is bereikt!
    Nog maar even een paar dagen genieten van de stad Praag. Goeie terugreis.

• 10 Mei 2018 - 20:47

Carolien Kamphuijs:

Van harte mannen.
    Wat een knappe prestatie en vooral ook deze laatste dag.
    Petje af.
    We hebben met plezier jullie verhalen gelezen.
    Veel plezier nog en een fijne terugreis.

• 11 Mei 2018 - 09:38

Hallo dappere pedaleurs,

Hartelijk Gefeiliciteerd met het bereiken van jullie einddoel Praag.
    Jullie hebben de eindsprint wel even ingezet!!!!
    Nu kunnen jullie nog een paar daagjes op je gemak genieten in Praag.
    We wensen jullie daarbij veel plezier en een goede terugreis a.s. dinsdag
    We zullen de dagelijkse verhalen wel weer missen...
    Gauw maar weer een nieuw doel stellen:) Noordkaap John???
    Nogmaals proficiat en de groetjes uit Zwolle,

Jan en Ineke
    Pootje van Catootje

• 11 Mei 2018 - 17:04

Hoi,hoi

• 11 Mei 2018 - 17:07

Hoi,hoi
    Ging net wat mis dus nu nog een keer.
    De vlag kan uit, GEHAALD!!!!!! Gefeliciteerd wat een top prestatie,
    Geniet van de mooie stad Praag
    Groetjes van de Kerklaan

• 11 Mei 2018 - 21:44